Något att tugga på?

Ja denna blogg går verkligen upp och ner, det går i perioder. Men jag fick ännu en pik/push av min fina vän Sara att skriva. Ibland tycker jag det är så tråkigt att skriva bara för sakens skull och det vardagliga, jag vill ha lite mer matnyttigt, något att tugga på. Och jag hade tänkt att skiva om mina tankar jag fick vid morgonkaffet men jag ångrade mig. Istället blir det lite vardagligt ändå.
Jag var i Malmö i veckan för examination av höstens kurser. Man är inte alltid sugen på åka tåg 10 timmar för att vara i malmö ca 24H. Men när man väl kommer fram är det så reoligt att träffa alla och bli inspirerade av allas arbeten och kreativitet. Det är en välsignelse att få gå den utbildning jag gör!
Och sedan jag kom tillbaka till Stockholm har det också känts riktigt skönt. Just nu njuter jag av balansen att leva i nuet och samtidigt blicka framåt. Den känslan är guld värd och jag tror att den är super viktig.
Jag tycker det är tragiskt att röra mig på Östermalm och möta alla människor som promenerar med snabba steg mot sitt mål och inte tittar på någon som går förbi (om man inte utmärker sig oerhört). Människor som stressar och som lever i morgondagen dagen innan. Man faller så lätt in i det själv och det är en ständig kamp mot att inte göra det. Tänk vad mycket mer det gör i ens eget liv att vara närvarande och hur mycket det gör för de människor man möter att man själv är närvarande. Det här känns som en grymt bra start och goda förutsättningar för den här våren.
Jag ska färdigställa ett arbete nu och sedan fortsätta njuta av denna dag.
Om inte Herren bygger huset är arbetarnas möda förgäves.
Om inte Herren bevarar staden vakar väktaren förgäves. - Ps 127:1

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, och det finns en anledning till varför jag pushar dig! :) Tack för ditt inlägg, det bästa med dina vardagsinlägg är att det alltid innehåller någon reflektion att tugga på!!

Kram

Postat av: Karolina

Och jag hittade hit från Sara!

"Tänk vad mycket mer det gör i ens eget liv att vara närvarande och hur mycket det gör för de människor man möter att man själv är närvarande." Tack för den viktiga tanken!

2012-01-14 @ 13:03:26
URL: http://karolinamelin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback