Syftet

Jag har suttit och skrivit inledningen på en av skoluppgiften med och det slog mig att man oftare borde tänka över syftet.

Varför gör jag det jag gör?
Varför gick det som det gick?
Varför sa jag som jag sa?

Jag tycker i alla fall att det är väldigt intressant, och jag vet att om jag stannar upp och funderar över vissa saker så hade jag sluppit gå igenom vissa jobbiga ting. Det är inte roligt när allt bara rullar på av slentrian och så stannar man upp och tänker lite senare än man borde. (Yes, att tala kryptiskt är min starka sida).
För att ta ett exempel..
Om jag hade tagit det lugnare och tagit TID för mig själv och tankarna i våras, då hade min sommar inte sett likadan ut som den nu gör och har gjort. Men det är lätt att vara efterklok, och det är lätt att ignorera och som sagt, bara köra på. Jag har lärt mig en sak, det är viktigt att stanna upp och tänka, att tänka på syftet. Att ställa sig frågan Varför är något både jag och många bör bli bättre på. Jag tänker inte resa genom livet som ett X2000-tåg, jag föredrar häst och vagn, då hinner jag se, beundra och njuta av livet..


Kommentarer
Postat av: Sara

Thanks! Så sant Rebban!! Snygg layout btw Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback