HEMMA

Hem ljuva hem, jag säger då bara det.
Det har vart helt underbart att träffa familj och vänner. Att vara hemhemma har som sagt vart mycket fint, men nu återtas rutiner (mer eller mindre) och ordning och reda på mina saker, istället för en hög på golvet i mammas syrum.
Resan från jönköping va spännande.. okej, inga höga förväntningar! Det var i alla fall första gången jag åkte buss i jönköping. Det är en stad som inte är upptäckt än i min värld. Snurrade runt med bilen i stan för typ 3 år sedan, tog en evighet innan jag och min kompis hittade rätt. I alla fall, sedan öskötependeln till nässjö. Från Nässjö sedan åkte jag danska tåget, och när det gled in på perrongen såg det verkligen ut som en fjällstuga på spår. Okej, en liten överdrift. Men ena vagnen i alla fall. Resten av tåget va fullt av kupéer, jaja nattåg jag vet. Jag fick en skidresefeeling, typ sällskapsresan eller liknande.
Kanske inte va lika kul att läsa om, men så va min kväll i alla fall.
Det är väl dags att krypa till kojs, klockan ringar ganska tidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback