Living a life that is worthy

Jag har precis sett klart på en predikan av Francis Chan. Det är tankar som rivs upp och jag börjar fundera på hur jag lever och OM jag lever på ett värdigt sätt gentemot det jag säger. Tankar som han själv gick igenom i höstas vilket ledde till en resa i asien för att möta andra kristna och se hur de hade det. Snacka om överlåtna. De blev utsparkade ur familjer, förföljda av poliser och bybor osv. Men de vägrade ge upp tron och förneka Jesus.
Hur gjorde/gör jag om en kompis frågar "är du kristen?" "ehh, vad då, jag? eller vem pratar du med, kristen? njae..". Det är inte så att man blir förföljd och dödad i Sverige när man står upp för sin tro. Jag tror inte att jag skulle hamnat i någon sådan situation i alla fall. Eller de gånger någon ber om hjälp, kanske någon som ramlat omkull på gatan. Jag bor i sverige, trygga lilla bekväma sverige.. Jag går till min kyrka som jag trivs i om det inte passar mig så går jag till en annan. Fler tankar som Chan lyfte fram. Det tragiska är att ofta är det så.. Hur ofta har man inte hört "jag ska gå runt i församlingar tills jag hittar en jag trivs i." jag själv gjorde det, eller jag hann inte runt så mycket men min tanke va att hitta ett ställe där jag trivdes, där det va gött att vara.
Men handlar det om att jag ska trivas, glida på en räkmacka och konsumera?
Nej det handlar om Gud! Anledningen till att jag är kristen och troende. Mitt första syfte borde vara att tillbe Gud och se vad och hur jag kan hälpa andra.. eller? Jag vill i alla fall det ska var så i mitt liv.
Tänk att det finns så många troende som ger sina liv för att de vägrar ge upp eller förneka Jesus.
Jag vill inte ens ge upp facebook...

Kommentarer
Postat av: Chril

Preach it sister =J

2011-02-22 @ 21:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback