Snickarbyxor på!


Pysselvecka! Jag har tillbringat den mesta tiden i köket och garaget denna vecka, och jag kan inte ritkigt få nog ännu. Mitt köksbord är färdigmålat, det står dock och torkar i garaget och benen ska monteras. Vilken förvandling! Det kommer bild inom kort, nu är det bara stolarna som ska målas och sitsarna som ska monteras.
Igår gjordes citron och valmoskorpor, dock blev de lite väl spröda eftersom de gjordes glutenfria men ack så gott! Av citronen som blev över gjordes citrondricka (inget får ju förfara). Mor min ville att jag skulle ta vara på en del av deras rabarber så det blev rabarbermarmelad med stjärnanis, en mycket god och inte allt för söt marmelad. Känns bra att fylla kylen innan jag ens kommit upp till Stockholm.
Av vaniljglassen jag gjorde häromdagen blev det äggvitor kvar, av dessa blev det pistagemaränger som just nu står i ugnen och torkar, återigen inget får förfaras. Nu blir det dock mer fokus på plugg en liten stund, men jag skulle nog tro att det blir ett break om en stund för att göra kardemumma skorpor. Man får passa på när man kan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback