En välsignande organisation

Jag sitter på tåget mot Stockholm och har precis passerat skövde. Tåget går direkt och det är skönt att slippa byten. Jag satt och försökte läsa men tankarna gick till skoluppgiften jag påbörjade igår med intervju. Meningar formulerades i tankarna och jag fascineras över organisationen och som den välsignelse den ger. Erikshjälpen, när jag under sommaren förstått och fått höra hur arbetet ser ut så vill jag bara gå dit och stötta på mitt sätt, genom att handla saker jag skulle behöva. Som köksmöblerna som jag handlade där och har gjort om som ska förgylla min nya lägenhet. Det välsignar kunder, medarbetare, bistånd som ges till tredje världen och även i närområdet. En välsignande organisation som jag vill vara och kan vara en del av.. Nej dags att skriva på arbetet istället för här..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback