Facebook

Jag ska strax bege mig ut i solen och hoppas innerligt att bryggan är lugn och ledig så man kan plugga lite. Men först en tanke som slog mig. Facebook är ett läskigt kommunikationssätt. Jag bestämde mig för att inte logga in på några dagar, det blev bara tre och jag ska inte förklara bort varför jag skulle göra det. I alla fall, 10 nya eventinbjudningar, på 3 dagar!! Tänk om det hade tagit en månad innan jag loggade in och såg dom. Alltså, jag är ju precis likadan egentligen. Och om man skulle vilja få tag i en person då kollar man om personen är online eller så skrivs det något i loggen. Okej det kanske inte är en big deal men det slog mig bara så där nu när jag inte vart så aktiv som vanligtvis. Nej nu blev det ännu mer uppenbart att jag borde ta avstånd från det.
Som vi pratade lite om igår i skolan. Man skulle tillbaka till brevväxlingen och träna tålamod och LÄNGTA efter att få svar. Det är ju inte direkt varje dag man får brev på posten, i så fall är det ju mest räkningar och liknande.
Nej, vissa saker va bättre förr..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback