Vad ska krävas egentligen

Jag såg en reklam på tunnelbanan idag och det fick mig att tänka på en grej. För att man ska förstå kan jag ju berätta vad den handlade om. Efter att SD kommit in i riksdagen så har det ju blivit en oerhörd uppståndelse kring rasism och det känns som väldigt många visar att de tar avstånd från det just nu. Att det är viktigt att man visar vart man står, viktigare att visa nu än innan. Personligen kan jag tycka att det är lite löjligt att man inte tänker på att kämpa mot rasism tidigare. I alla fall, i reklamen visade en grupp kristna på att de kämpar mot rasism. Så nu är det okej att stå upp för att man är kristen och visa att man kämpar för rättvisa eller vad det handlar om för frågor. Inte ska det väl bli en stor uppståndelse i samhället för att man ska våga gå ut med och visa på vad man tror? Hänger ni med på vad jag menar, eller är det bara jag som förstår vad jag menar.. haha.. (det brukar ofta vara så) Anyway.. jag tycker det är lite sjukt att det ska krävas sånt innan man står upp för sin tro och visar det. Det borde väl vara en självklarhet egentligen..
En tanke som väcktes på tuben på väg hem..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback