180km/h

Befinner mig hemma hos mamma och pappa, på "landet" som man kan säga när man är van vid storstan. De första tre dagarna var ju en hit, sov mig igenom 28 timmar av 36 och sen kom en dag till som jag sov mig igenom. Lyckades bli sjuk och det var väl också behövligt med sömnen. Idag har dagen tillbringats med plugg, på egen hand och även gruppuppgift genomförd via skype. Jag säger då det, skype är underskattat!
Strax ska jag krypa ner i ett bubbelbad, mor och far har renoverat ena toaletten vilket också resulterade i ett nytt kar. Fick order om att ta ett fotbad innan av pappa. "Du ska sitta 20 minuter", visst tänkte jag det blir skönt. När jag väl gick ner och fyllde en liten balja med vatten tänkte jag.. "20 minuter! vad ska jag göra så länge utan att göra något mer än att ha fötterna i vatten?"
Skrämmande egentligen. Varför ska det vara så svårt att inte göra någonting under 20 minuter. Jag kommer ihåg när jag va liten, då la jag mig på sängen tittade upp i taket och lyssnade på klassisk musik (ja det är faktiskt ro givande och nej, jag fyllde lätt min tid med saker då också)
Det är läskigt hur världen har "utvecklats" de senaste åren.. Vi matas med information dagarna långa via reklam, tv, tidning, mobil, skola, jobb, radio osv. Hur mycket ska en hjärna orka ta emot? De där 20 minuterna i ett fotbad, på sängen, golvet, bilen eller vart man är kanske är rätt behövliga? Då kan man få rensa ur hjärnan, stanna upp och reflektera över något viktigt. Jag vet att jag är kass på det, och jag vet att det är behövligt. Jag vill därför försöka med att skriva det som en uppmuntran till er som läser (om någon läser).
Man orkar inte köra ett lopp utan någon vätskepaus...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback