Betel och Volt - avslutning

Betel är slut. Jag har tagit en paus i mitt städande (grundligt) och packandet av kläder som ska hem till vargön över sommaren eftersom det är där jag kommer befinna mig. Kaffedoften är ljuvlig, utanför är himlen blå/vit och ur högtalarna strömmar musik som påminner om året från Betel. Ett år som har vart så mycket. När man tänker tillbaka börjar man inse vad mycket man delade egentligen. Och det är väl så när man lever inpå varandra så mycket. Trots att jag kanske tagit lite avstånd eftersom jag haft en del i kyrkan och mina vänner där också.
Det var en fantastiskt fin avslutning. Hela torsdagen hade vi gemenskap av olika slag som att gestalta en känd film utan tal och med någon viss sjukdom/genre osv.. Vår gestaltning av grease slutade att en blind man dödade alla. Dagen fortsatte med brännboll, slapp i solen och en fin fin grillning. Sen kom den högtidliga avslutningen i kapellet. Jag trodde verkligen inte att jag skulle gråta. Men tji fick jag, tårarna rullade ner för mina kinder när några elever höll tal och Marina och Ida framförde "Flyg lilla sparvöga". Det snyftades runt om i hela rummet.. Som tur va hann jag samla mig innan vi skulle upp och sjunga kör annars hade det aldrig gått.
Efter kapellet hade vi vår absolut sista öppen scen. Dock hann inte alla bidrag köra eftersom larmet drar igång en viss tid och det var nog världens snabbaste roddning ever! på 10 minuter va det klart och alla ute ur längan där studierna bedrivs. Det fortsatte in mot internatet där vi hade en kramring som tog 2,5 timmar.. Och nu är det slut. Det kändes konstigt att inte gå tillbaka till skolan idag.. Usch..
I fredags hade vi även avslutning med Volt (ungdomssamling). En sjukt mysig grillning i Humlegården. Några lämnar oss till hösten och några kommer till... Det kommer bli tomt utan vissa personer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback