Det handlar om att kommunicera kärlek

Att man har fem kärleksspråk. Det har jag hört talas om, och även fått undervisning om. Men vart jag var i mina tankar när det undervisades om det har jag ingen aning om.. eller så var jag för ung och förstod inte, helt enkelt.
Att läsa och gå in på kärleksspråken är väldigt intressant. Ögonen öppnas upp och man börjar förstå varför inte den där personen säger de där uppmuntrande orden som man väldigt gärna vill höra, eller varför den där personen gång på gång envisas med att köpa gåvor, eller personen som hela tiden vill träffas och hitta på saker som jag inte är ett dugg intresserad av att göra. Men det är för att jag kanske inte talar samma kärleksspråk. För att jag hellre uppskattar beröring eller kanske när någon gör något för mig handling/tjänst.
Man fattar varför vissa inte uppskattar saker som jag gör mot dem. För mig är det en självklarhet att visa min kärlek till en person genom ex. att uppmuntra och uppskatta. Eller vad det nu är jag har för språk.
Beröring
Uppskattande ord
Kvalitativ tid
Gåvor
Handlande/tjänster

Det är intressant må jag säga.. Kärlekens fem språk (främst för personer i ett förhållande) Kärlekens fem språk för den som är en (Gary Chapman har skrivit båda böckerna)

Det är inte bara en bok för hur man bemöter/förstår sin pojk- eller flickvän utan även föräldrar, arbetskamrater, vänner osv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback