Fallens dagar final!

Fallens dagar, Trollhättans fyllefest. Som tur är finns det mer att göra än att sitta och pimpla alkohol i ett öltält för att inte komma ihåg så mycket från kvällen/natten innan. Nej öltält har jag hållt mig ifrån. Istället spenderade jag min första timme på årets festival tillsammans med Sandra på en konsert. och inte vilken som helst utan Papa Ray, vänner och bekanta från hemtrakten. Det spelades country/bluegrass/blues så det stod härliga till. Sjuukt nice!
Sedan vandrade vi vidare till pingstkyrkans scen där vi tillsammans med Joakim och Levi lyssnade till kyrkans gospelkör. Yes, det var nice musik det också. Josefina körde gasen i bott med rösten, We like it!!
Efter skön musik satte vi oss på bryggan i kvällssolen med benen dinglande över kanalen och fikade. Vi hade grymt trevligt, i alla fall jag!
När solen gick ner över husen va det inte längre lika varmt utan snarare kyligt! och det vardags att bege sig bort mot nästa konsert. Nämligen BROLLE tillsammans med kulturskolans symfoniorkerster. GAH! Vilken röst! Måste ju säga att jag gillar hans musik också, är inte så inlyssnad men låtarna han körde gillades!
Sen kom den stora finalen, fyrverkerierna!!! Varje år blir man imponerad av de krutladdade raketerna. Det är minsann inte dåliga grejer de fyrar/firar iväg. Vackert värre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback