Jag är ett lejon

Med benen uppslängda på soffan och teven på njuts det just nu för fullt av att det är ledigt imorgon. Jag har städat undan och börjat tvätta, underbart när det försvinner och blir lite mer ordning.
Måste säga att det är skönt att vara ensam, även om det känns tomt här i huset. Jag längtar hem till Stockholm också. Hade ett fint samtal med min älskade kombo, Emelie Berg igår. Det var fint att uppdatera och uppdateras.
Nu är det snart dags för fotboll, heja Spanien! Kanske borde ta och spela lite på pianot nu också, när det kliar lite i fingrarna efter att trycka ner tagenterna.
Har förövrigt börjat läsa en ny bok! Talang är BARA början. Sannslöst bra, ändå har jag inte läst många sidor. Men det inspirerar mig i alla fall.. Och vill man utveckla sin talang/talanger så får man ju faktiskt ta och jobba på det, talanger måste utvecklas för att de ska nå sitt fulla syfte/potential. eller vad säger man? Självförtroende är ett av 13 steg. Man måste tänka att man klara det. Om jag förstod rätt så tror vi att vi klarar ca 10% av en sak. Tänk då att det finns 90% som man egentligen klarar!! Vi kan så sjukt mycket mer än vad vi tror. Vi får inte sätta stopp för oss själva, vi måste tro på att vi klarar det. Då kommer vi nå en mycket större utveckling i vår talang..
En liten aptitretare....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback