Semlor och Ferry

Fettisdagen, ja det kan man lugnt säga. Eftersom jag börjat mitt nya söt-löfte måste det väljas ut en dag i veckan som är min söt-dag. Denna vecka blev det idag, eftersom det är semeldagen! I skolan fick vi enorma (tyckte jag i alla fall) semlor. Sen hade vi sen flera veckor tillbaka bestämt att vi skulle ut och fika semla på något fik i stan. Så det blev en wienersemla på Vete-katten. Det fanns inte ett bord ledigt, eller jo ett som var reserverat kl 18. Vi fick lov att sitta där tills de som hade bokat kom. kanske inte den mest njutbara fikastund jag vart med om, varade ungefär 15 minuter.
Det bar sen hem till Jotta för att se OS. Och vilken glädje det blev när Ferry glider in över mållinjen. Vilken spänning det var! Helt fantastisk! Grymt, vi vill se mer av sånt nu =D
Nu är det läggdags, låång dag imorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback