Hemmafruar och Os

Jag hade tänkt blogga, men känner att det inte skulle bli något intressant.
Orkade inte skriva efter att fasica och jag ätit kvällsmat igår eftersom klockan blev 00.30 och klockan skulle ringa 02.50 för att se OS-invigningen!
Av någon anledning kom vi in på samtalsämnet "hemmafru". Och vi kom fram till att det vore ecceptionellt. Tänk att man har tid till allt, typ laga mat planerat och inte bara stressa ihop något, städa,  göra iordning barnen, leka med barnen, baka! och allt annat vad det innebär. Och sen kan man lägga ner frivillig arbete i kyrkan. Perfekt!
Inte många som kan ha det så bara.. och antagligen skulle man kanske få panik av att gå hemma hela tiden..
Det var fint att prata och äta kvällsmat i alla fall..
När klockan sen ringde vid 3 fattade jag ingenting, "NEJ inte skola idag jag måste få sova!". Sen kom jag på, just ja Os-invigning. Alltid lika spännande att se. Dock måste jag ha somnat för jag missade när Sverige gick in på isen!!! Nästa gång får jag försöka hålla mig vaken..
Nu ska jag ta tag i min dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback