Youth and music

Men församlingsarbete, vad driver dig då? Ungdomar, barn? Eller där man behövs?
Ja vad driver mig, och vilket/vilka områden..
Jag kan säga att sen jag själv varit i slutet mot tonåren, 15 år och framåt, har jag brunnit för att arbeta med ungdomar. främst högstadie- och gymnasieåldern. Kanske också främst tjejer för att få vara med och coacha dem i vardagen och i tron. Sen brinner jag även mycket för den musikaliska biten i lovsången och där är ett område jag vill vara med och arbeta i och utveckla. Väldigt kort, det blir så mycket att gå in på det.
Just nu läser jag en teologisk församlingsledarutbildning och känner att jag har och kommer ha bra nytta av den. Jag ser det verkligen inte som en bortkastad tid på studier om jag en dag skulle bli hemmafru, snarare tvärtom. Jag skulle ha väldigt stor nytta av den. Och om det inte skulle bli någon församlingstjänst så kommer jag fortfarande ha nytta av mina studier, kanske i något annat yrke men framför allt i mitt liv och det ideella arbetet i en församling.
Nu ska här skrivas på slutuppgiften i ledarskap, men först en kopp kaffe och bibel
Min absoluta favorit-morgon/förmiddagstund

Kommentarer
Postat av: Chril

Jag tycker du verkar ha skön inställning.

Bra att man brinner för ungdomar, barn, de behöver mycket tid, tar ju på krafterna men man får ju mycket igen också.

Jag tycker också mycket om ungdomar, även barn.



Gillar din morgonstund, förutom kaffet då ;P ahah, har inte lärt mig den konsten än.



Lovsång gillar jag också, men de låter jag andra sköta... =J som är duktig på det.



Ha de bra, trevlig helg sen.

2010-12-18 @ 00:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback