Avslutningar inför jul

Vi hade sista lektionen för detta år idag. Hela klassen tog en lunch på stan, ett thai ställe som serverade pommes och pannkakor i buffén.. lite försvenskat? Efter lunchen hade en av våra studievägledare ordnat med ett musikquiz med musik och kopplingar till 80-talet. Har det någonsin gjorts bättre musik? Eller så blir man mest nostalgisk. Inte för att jag minns så mycket av det eftersom jag endast hann med tre år av det ljuva 80. Och vårt lag vann!! Trots att vi inte trodde det. Eftermiddagen fortsatte med fika och umgänge innan vi sade God Jul till varandra. Det har verkligen redan gått en termin, vart försvann hösten?
Sen bar det iväg mot östligare breddgrader (tror jag).. Termin avslutning med hemgruppen. Tjejigt värre som det blir när vi ses och otroligt gott kvällsfika. Vi hade också fina samtal och inte bara oseriöst..
På vägen hem satt Fasica Elsa och jag och kollade på en av veckans reklamer
Det målades upp en skön bild..
Tänk att vakna upp i ett hus, med den morgonrocken på sig, sätta på kaffet och säga till älsklingen att kaffet är klart.. ja, den ser helt klart mysig och skön ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback