ett två tre fyra nu ska vi fokusera (och prioritera)

Har suttit en stund framför datorn och letat efter ryggövningar. Måste ta tag i träningen så det itne går så långt att den kraschar (inte för att jag tror det, men ändå). Har också hört att det tydligen ska vara bra för mig att tänja på kroppen/musklerna/lederna, vad det nu än är. Kroppen knakar, och NEJ det beror inte på att jag håller på att bli gammal. Håller på att ta tag i vissa saker i mitt liv som är rätt nödvändiga, som ex träning för ryggen. Och att sluta tänka "nej jag orkar/hinner inte idag jag tar det imorgon istället". Gör det med en gång istället så blir de inte någon ångest för att man inte gjort det eller oro och fokus på det man inte har hunnit göra än som man egentligen borde göra. Nej tar man tag i saker med en gång så behålls den största procenten i att fokusera på nuet, prioritera det som är viktigast. Det som gör att jag håller mig på rätta vägen, det som gör att passionen och glöden håller mig levande. Så att jag kan utveckla (och även du!) det jag är bra på istället för att göra allt. Det går faktiskt rätt bra än så länge.. saker är under uppbyggnad men det ser lovande ut! Dock sprack tiden för sömnen ikväll..  Men man får inte ge upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback