Storstan lockar

man märker när man bor i storstan (i alla fall jag) att man behöver kontinuitet, tid med Gud. Det är så lätt att allt bara ruschar på, man umgås med människor, man går på konserter, man shoppar, man övar osv.. men vart finns tiden med Gud?
Man behöver verkligen tid med Gud. Man kan inte bara gå till kyrkan på söndagen och "tro" att det ska räcka. Gud bor inte inom 4 väggar en dag i veckan. Nej, han bor överallt dygnet runt! Om man tror att han bara finns i kyrkans bygnad på söndagar, begränsar vi honom då inte?
Vi är beroende av Gud, varje dag, varje minut och varje sekund.
När vi lever med Gud, då lever vi i en relation. Och hur lever man i en relation? man måste umgås eller hur? Hur gör man annars för att lära känna någon? Och hur viktig är en person för mig och jag bara vill träffa den på söndagar på en speciell plats på ett speciellt sätt? Det är väl mycket på mina villkor då eller hur? Jag begränsar releationen..
Låt oss inte begränsa oss på det sättet!
Tacksamhet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback