Today I choose to follow You

Today I choose to follow you
Today I choose to gi ve my'yes' to u
Today I choose tyo hear your voice and live
Today I choose to follow you

Today av Brian Doerksen

Idag väljer jag att följa dig
Idag väljer jag att ge mitt ja till dig
Idag väljer jag att höra din röst och leva
Idag väljer jag att följa dig
Lyssnade precis på låten (och lyssnar fortfarande) och det fick min hjärnverksamhet att starta. Alltså, när man lever ett liv med och för Gud så tror jag inte att det räcker att säga ja till Gud en gång. Nej, jag tror att det är något man behöver göra varje dag, kanske till och med flera gånger om dagen. Jag menar, man kan ju gå vissa dagar och kanske inte tillbringa en enda tanke åt/med Gud. Man kanske går flera år! Därför tror jag att man behöver påminna sig om och att lämna varje dag till Gud och ge sitt ja på nytt. Och Gud vill gå med dig varje dag, inte bara någon gång ibland. För han älskar dig.
Jag väljer om jag vill följa Gud eller inte, Gud tvingar sig inte på mig eller dig. Han älskar oss och om man tvingar sig på någon är det inte kärlek, vill vi följa eller vill vi gå vår egen väg? Varje dag väljer vi att säga ja till Guds eller min/världens väg.
Jag väljer varje dag om jag vill lyssna till Guds röst eller min egen röst.
Om jag hade lyssnat till min egen röst och gått min egen väg, så kan jag meddela att jag verkligen inte hade vart där jag är idag. Jag hade inte bott i Stockholm, jag hade inte gått på Betel, jag hade antagligen inte sysslat med musik, jag hade inte träffat de underbara människor jag har träffat. Och jag hade levt med ett stort tomrum.
Vad hade hänt om jag inte hade lyssnat till Gud?
Det är inte ofta som jag känt mig så lugn inför framtiden som nu. Och jag tror det beror på att jag är på rätt plats och det tackar jag Gud för.
Ger du Gud plats varje dag?
Lyssnar du på Gud, eller går du din egen väg?

Kommentarer
Postat av: Ebba

Rebecka du skriver såå sjukt bra saker, dom sätter sig!!

Låten var perfekt!

TACK <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback