reflektioner

neeej nu har näsan börjat rinna också! Det får inte bli en rejäl förkyldning..! nej nej, det får vara så här och sen gå tillbaka lika snabbt som det kom. Det var ju inte alls lätt att sjunga idag om man säger så.. övade inför new wine konferensen som är om två veckor.. ont i halsen och täppt i näsan, det funkar liksom inte lika bra då.. Och till råga på allt cyklade jag till kyrkan. Buss är ju dyrt, bilen har pappa, och gå hade vart ännu mer ansträngning skulle jag tro.. men men blir jag sjuk blir jag och då far jag ta det.. Har ju bara mig själv att skylla. Var rejält påklädda när det är kallt ute!! ett litet tips från coachen haha

Tänka sig vad mycket jag hunnit idag ändå.. trots att det var många timmar som spenderats på tre olika saker.. 
-  Jobba, skälla på elever som tycker om att starta vattenkrig på hemkunskapslektionen och som fyller diskhon med för mycket vatten så diskvattnet skvalpar ut på golvet...
-  Läkemedelsutbildning på 3,5timme med bara ett äpple och kaffe som fika! för tre år sen fick man en macka och kaffe.. Det hade jag behövt idag kan jag säga, för blodsockret var lågt..
-  Jag ringde ÄNTLIGEN och pratade med vicevärden ang uthyrning av min lägenhet (det tog inte så lång tid i och för sig)
-  Sen blev det till att sätta sig på cykeln och i ilfart cykla till kyrkan. Trots att jag var sen kom jag 20minuter tidigare än de andra två haha! Vi varvade ner genom att vara med en stund på bönen.. skönt! Sen tog vi tag i övandet.. Gött att äntligen vara igång.. Det är snart dags...

Nu blire sängen! men först en sak som jag haft mycket i tankarna det senaste..
Läser en himla bra bok nu! Det kreativa hjärtat - Rory Noland och Bill Hybels
Där det står om hälsa. Att hälsa är inte bara att äta rätt och röra på sig. NEJ.. för att må bra och orka krävs naturligtvis att man äter rätt (jag märker jätte stor skillnad på om jag drar ner på sockret och stoppar i mig bättre saker) Motionen är ju viktig också för att orka med mer.. Andlig hälsa är viktig.. psykisk hälsa som jag tolkar till exempelt att om man har otalt med någon eller behöver rensa luften så tala med personen istället för att bli bitter och var irriterad det mår man ju verkligen inte bra av.. Men sen också en sån enkel sak som SÖMN! Tänk vad viktigt det är att lägga sig vid 22-23 någon gång.. få ta del av skönhetssömnen och vakna kanske vid 9 istället för att sitta vid datorn till typ 01.00 och vakna vid 11-12.. Vad hinner man med på det? Är det inte liite roligare att använda tiden till viktigare/nyttigare saker typ träffa människor.. läsa en bra bok.. rensa upp i garderoben som man tänkt göra i ett år.. Ta tid för den där promenaden.. Man ORKAR så otroligt mycket mer om man tänker på dessa saker.. och JAG är jätte dålig på att sänka på det.. MEN jag ska försöka ändra på mina vanor och må bättre så jag orkar med allt jag vill och behöver göra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback