Tillgängligheternas tid

Under en längre tid har jag funderat en del över att man är tillgänglig typ dygnet runt. Jag har en mobil som är på hela dygnet, och en dator där jag, när jag är hemma, är inloggad på facebook och msn hela dagen. Jag sitter inte vid datorn hela tiden men håller koll på om någon skriver osv. För mig (och troligtvis för många andra också) så är det ett oros och stressmoment att vara tillgänglig hela tiden. Jag vet att jag tycker att dagarna går fort och att jagi tne hinner göra allt jag vill och tänkt. Om man skulle stänga av datorn och möjligtvis mobilen så skulle man få mer gjort, snabbare i alla fall eftersom man kan fokusera på det man gör och göra klart det istället för att springa mellan datorn och det man sysslar med. Det ska bli en ny liten regel för mig! Att ha datorn mer avstängd och kanske en mobilfri dag i veckan. Man kan gå ut en stund utan att ha mobilen på sig, det är nyttigt!
Man måste inte vara tillgänglig hela tiden, inte konstigt att alla är stressade idag. För om man inte svara på ett sms med en gång så får man höra det sen och då är det inte alltid glada miner. (jag vet själv att jag måste jobba på det!)
Imorrn ska jag nog ta och gå en promenad och njuta av naturen och omgivningen UTAN mobilen och musiken, lyssna till ljuden runtomkring..
och dags att stänga av datorn..
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback