Vem är du?

Jag är väldigt nöjd med allt jag fått gjort denna dag!
Städat, packat lite, fikat med sandra och visat henne tvättstuga och förråd, fått godkännt av föreningen att hon kan få hyra lägenheten av mig, umgåtts med mina föräldrar och engelska vänner. Det är skönt när man känner att man fått gjort saker och inte bara skjuter fram det.
Har tänkt en del på Stockholm idag också.. det ska bli fantastiskt att få flytta och få fokusera musiken ett år och växa som person! Stanna upp och tänka, vem är jag? Det måste man absolut inte flytta för att göra, tro mig jag har redan börjat =P
Det är viktigt att ta reda på vem man är och vad man gör. Ibland är det smärtsamt, men det är viktigt. Man kan inte glida genom livet på en räkmacka. Eller jo det kan man visst, men frågan är hur bra det är? Jag tror det är viktigt att ta reda på vem man är, vad man tycker om, vad man har för positiva och negativa sidor, hur man reagerar i vissa situationer osv.
Det kan hjälpa många andra i ens omgivning. Jag tar ett exempel:
     Om jag blir stressad så kan jag bli riktigt otrevlig, jag ser kanske inte mina vänner eller andra människor på det sättet som jag borde göra. Men om jag vet om det att jasg reagerar på det sättet med stress och kan säga det till andra att Om jag blir otrevlig eller ignorerar dig just nu så beror det på att jag är väldigt stressad. Jag tror att personen i fråga då kan acceptera det på ett helt annat sätt. Eller hur? Jag hoppas att jag inte skrivit förl luddigt nu utan att det går att förstå vad jag menar.
Det jag menar är:
     Stanna upp 
     fundera på vem du är
     vad vill du göra
     hur du ska göra för att nå dit du vill
Annas kan det hända att man lättare drabbas av tankar som Varför gjorde jag inte så/Varför gjorde jag det osv när man blir äldre..
Vem är du?

Det är inte lätt.. jag har mer eller mindre påbörjat min resa.. jag vet mycket mer om mig nu än vad jag gjorde för två år sen.. det leder till mer säkerhet i ditt liv...

Kommentarer
Postat av: Anonym

du lever fan i din egen fantasivärld, du vill att folk ska ha problem och att ni ska lösa dem åt dem. pratar som en jävla guru.

2009-07-17 @ 15:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback