Är hjärtat med?

Nu kommer jag mest rikta mig mot troende, bara så ni vet.. Och jag vet att alla inte delar mina tankar, det är okej =)

Jag satt i kyrkan tidigare och det slog mig:
Vi kommer alla till kyrkan med olika förväntningar, med olika humör och olika dagsformer.. Det sköna är att vi inte behöver hålla uppe någon mask, när vi är inför Gud är det han och du, inte du och din bänkkamrat. Vi kan bara lägga ner allt och bara få vara i hans närvaro. Kyrkan var strömlös idag när vi kom vilket betyder

     inget ljud
     ingen pojektor som visar texter på sångerna
     inget kyrkkaffe
     predikaren kunde inte skriva ut predikan på papper osv.

Nu kom strömmen tillbaka precis när mötet började, men vad hade hänt om det inte hade gjort det. Skulle vi sitta och störa oss på de olika icke fungerande sakerna. Eller skulle vi fokusera på det vi var där för?
Jag vet att det är väldigt lätt att tänka att man fokuserar lite fel ibland (tro mig ddet händer mig allt för många gånger) som ex. fel låtar sjungs, fel person leder lovsången, fel person predikar, fel person har ljudet, ljudet krånglar eller vad det nu kan vara.. Men det handlar ju inte om det. Det handlar om mitt hjärtas inställning, varför är jag där? Är det för att jag vill HA, att det ska vara som jag vill eller är det för att få komma till Gud och släppa allt som finns runtomkring en stund och få upphöja den Gud som ÄR, som är kärlek, skaparen, Vår konung..

Kommentarer
Postat av: Hanna Wahlström

Läser din blogg flitigt, men är inte så värst vidare bra på att komentera....säkert tråkigt för dig....ska nog försöka bli bättre!

Hur som helst, vill bara säga: väldigt bra skrivet idag!!! ...precis som många andra dagar, men idag talade det lite extra! Sant det du skriver!

KRAM H

2009-07-19 @ 15:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback