Att fokusera på en sak.. det är svårt..

Sandra och jag tog en kaffe på nordfeldts idag efter jobbet, igen.. Det är skönt, man kan varva ner och prata om lite allt möjligt.. ventilera så att säga.. Pratade även med emelie på telefon angående stockholm.. Om jag inte kommer in på betel i stockholm till hösten så kommer jag bli så besviken.. för det är dit jag vill, det är där jag ser mig till hösten.. Emelie och jag (eventuellt) i en lägenhet i stockholm till hösten, kan det bli roligare!? Plus att jag får läsa musik ett år som under gymnasiet var min planer på att jag skulle göra efter studenten.. Men som Rebecka brukar göra, så tappar hon bort vad hon egentligen vill, men som hon senare kommer tillbaka till.. Det är inte alltid lätt att vara jag, att vilja göra så många olika saker.. Det GÅR inte att göra allt man vill.. man får fokusera på en  sak..
Det är en sak som jag tänkt mycket på idag på jobbet (och även dagar tidigare).. Jag har ofta en tendens till att börja på många saker samtidigt. Det spelar inte så stor roll vad det är. Det kan vara att man börjara städa sen plockar med något annat som övergår i att lämna sopor som övergår i att man ser pianot och kommer på att man behöver öva som övergår i.... ja så fortsätter det.. Vilket leder till att man har mååånga halvfärdiga saker..
Men också stora och viktiga saker som påverkar livet och många år framöver.. Det gäller att göra en sak i taget och fokusera på det och inte göra saker här och där och där och här.. Nej! Då hamnar man heeelt fel... Och det är något som jag behöver lära mig.. och många andra också skulle jag tro..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback