Det läste jag i metro..

Läste i metro idag att en person gjort abort två gånger för att det varit flickor.. Vad i hela fridens namn!!! Det är ju ett barn om man inte älskar sitt barn och vill ha det pga kön eller andra anledningar så ska man väl inte ha barn. Barn är ingen sak! Barn är ett liv, något som du och jag varit och kanske fortfarande är. Hur skulle det kännas om DU hade vart den "nae jag tänkte ta bort dig för du inte va det vi ville ha!"  Seriöst försök förstå vad kärlek är först! Abort är inget alternativ till preventivmedel långt därifrån, har man inte tänkt att man vill ha barn ska man väl isåfall låta bli sex. Nu är jag hård men jag blir faktiskt upprörd. Barn är något som borde vara underbart! inget man skaffar sig utan något man får.. Vill man inte ha barn, låt bli då..  Jag vill inte klanka ner på någon och hoppas verkligen inte att jag gör någon arg eller så.. Jag kan i vissa fall förstå att man väljer abort.. Det låter hårdare än vad jag är.. Jag förstår bara inte tanken på att välja abort för att det är "fel! kön/eller något annat fel.. Varför?
/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback