Breath of heaven

I have traveled many moonless nights
Cold and weary, with a babe inside
And I wonder what I've done
Holy Father you have come
And chosen me now, to carry your son.
I am waiting, in a silent prayer
I am frightened, by the load I bear
In a world as cold as stone
Must I walk this path alone?
Be with me now, be with me now.
Breath of Heaven, hold me together
Be forever near me, breath of Heaven
Breath of Heaven, lighten my darkness
Pour over me your holiness, for you are holy,
Breath of Heaven.
Do you wonder when you watch my face,
If a wiser one should have had my place?
But I offer all I am for the mercy of your plan
Help me be strong, help me be strong,
Help me be strong, help me.
Breath of Heaven, hold me together
Be forever near me, breath of Heaven
Breath of Heaven, lighten my darkness
Pour over me your holiness, for you are holy.
Jag vill råda dig att lyssna på denna fantastiska sång av Amy Grant Breath of heaven.
Vilken sjukt bra sång så här i juletider. Marias tankar. Något som jag känner att man kan relatera till här och nu. Kanske inte allt, eftersom varken jag eller någon annan går och bär omkring på Guds son. Men att Gud har faktiskt gett mig en gåva/gåvor som är till för att användas och ge av. Först och främst har Gud gett mig och er alla andra en grymt stor gåva, anledningen till att vi firar jul, Jesus. Som Pastor Rikard sa idag, Guds julklapp till oss.. Vår räddning, en del med meningen av våra liv.. WoW, God is good!
Sen har vi ju fått en massa andra gåvor som är till för att brukas, det kan vara musik, ödmjukhet, sport, talförmåga, kommunikationsförmåga, dans, mildhet, kärleksfull och en mängd olika saker. Vi har också fått en uppgift, att sprida Guds rike på jorden. En uppgift vi inte kan klara själva i egen kraft. Där vi behöver Guds hjälp, kraft, stöd.. Man kan ofta fråga sig "varför ska just jag? Kan ingen annan person göra det som klarar av uppgiften bättre?" But I offer all I am for the mercy of your plan. Jag tror att Guds vilja är så mycket bättre än min egen själviska vilja att göra precis som jag vill och på mitt sätt. Det vi behöver be är att Gud hjälper oss, hjälper oss att vara starka, vara oss nära, låta ljuset lysa upp mörkret, hjälpa oss att gå på hans vägar, så att han blir ärad..

En riktigt God Jul önskar jag er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback