Vi är alla stjärnor

Under mötet idag såg jag en stjärna framför mig. Jag kom att tänka på alla idoler som vi ser upp till. Stjärnor som lever ett galet liv med droger, alkohol, paparazzifotografer, beundrar brev och hotelse brev, förföljelse osv.. Varför ser vi egentligen upp till en sån person och mer eller mindre avgudar personen? Okej jag skulle väl mer eller mindre kolavippa om jag fick träffa Jude Law eller typ Jenifer Aniston. Men varför denna hysteri över kändisar, egentligen? De är bara människor precis som du och jag. Det är bara vi själva som sätter andra människor på en pidestal eller rangordnar människor, efter typ kändisskap eller position i ett arbete osv. MEN, för Gud är vi alla stjärnor. Vi är alla lika mycket värda. Det spelar ingen roll om vi räddat hela världen, om vi är VD i något stort bolag eller om vi har tagit hand om hemlösa.. Alla är på lika nivå och han älskar alla lika mycket. Det vi behöver göra är att ta emot hans kärlek och öppna oss för honom. Visa att vi vill ha en relation med honom och med det som hör till en relation. 
Tänk vad fantastiskt, en värld där alla är lika värda.. Tror att vi behöver försöka att visa på det också.. Att inte göra skilnad på människor. Alla är vi viktiga, alla har vi något att bidra med. Om det är skratt, kunskap, uppmuntran eller något så är alla viktiga...


Som Eddie Funkhouser säger

Be the star that you are

Kommentarer
Postat av: andrea

GUD ROCKAR!!!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback