More than enough

Jag satt på tunnelbanan på väg hem efter kyrkan och lyssnade på Chris Tomlins Enough.

You are more than enough for me
Du är mer än tillräckligt för mig. Kanske dålig/lam översättning. Jag fick nästan en aha-upplevelse där jag satt och lyssnade. Asså, det är så sjukt svårt för oss människor att förstå hur enorm Gud är, hur hur mycket kärlek han har att ge. Gud måste alltså vara MER än tillräckligt för mig. Han har och ÄR så otroligt mycket mer än vad vi kan förstå och behöva. Vi kommer nog aldrig riktigt förstå hur stor och mäktig Gud är förrän vi möter honom i himlen. men vi kan få en rejäl smakbit på det innan. Men vill och vågar vi? Om man bara vågar släppa och verkligen våga, då kommer man nog få uppleva och vara med om mycket. Tänk vilket kärleksfullt liv! åhh, det är så fantastiskt!
All of You is more than enough for all of me
For every thirst and every need
You satisfy me with Your love
And all I have in You is more than enough

You are my supply
My breath of life
And still more awesome than I know
You are my reward
worth living for
And still more awesome than I know

All of You is more than enough for all of me
For every thirst and every need
You satisfy me with Your love
And all I have in You is more than enough

Youre my sacrifice
Of greatest price
And still more awesome than I know
Youre the coming King
You are everything
And still more awesome than I know

More than all I want
More than all I need
You are more than enough for me
More than all I know
More than all I can say
You are more than enough for me

Det är fantastiskt
Och en liten utmaning.. VÅGA tro och think outside the box..
Det gäller att gå på vatten, att ge sig ut utanför bekvämlighets zoonen. Det är DÅ saker börjar hända..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback