Jag vill göra mitt liv till en lovsång till Dig...

...där var ton skall en hyllning till Dig bära

Vad är det? Hur gör man sitt liv till en lovsång till Gud?
Jag tror att det är mer än bara sjunga lovsånger (kärleks sånger till Gud). Lovsång - en kärlekssång. Kan det vara så att man gör saker för Gud, i kärlek, och genom att hylla?

Jag tror att om man vill göra sitt liv till en lovsång till Gud så lever man i och för Gud, i allt man gör, saker som är fyllda eller grundade i kärlek. ..göra mitt liv till en... mitt liv, det borde väl vara ja hela mitt liv, i allt jag är och gör visa min kärlek till Gud.
och fortsättningen ...där var ton skallt en hyllning till Dig bära... Var ton, det är inte en viss del av mig eller en liten del av mig som ges till gud eller som ska visa på kärleken till Gud, min relation till Gud. Nej, ALLT. Gud vill ha HELA dig. Vet du varför? För han älskar just DIG. Han offrade sin son (tänk det, att offra sin son!!!) för att Du skulle få liv, liv i evighet. Om man offrar sin son för världens människor, för DIG, har man inte då enorm kärlek?

Det minsta vi kan göra och ge tillbaka är väl att göra vår lovsång, en kärlekssång, till Gud?
Det behöver inte vara det storslagna som vi ofta tror är det enda rätta. Det kan vara att säga hej till någon som behöver det, hjälpa en dam över gatan, hjälpa någon ekonomiskt osv.
Vi behöver se på människor genom Guds ögon..


Jag vill göra mitt liv till en lovsång till Dig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltså sjukt...detta sa en hel del.

Tack Rebecka!

2009-08-28 @ 23:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback