Godistroll och skogstroll?

Varför lär jag mig aldrig att man får ont i magen och halvt illamående efter att ha ätit lite godis? Kanske för att man tänker att man är sugen fast man egentligen inte är, och att man "måste" ha något till filmen man ser? Usch jag känner till och med lukten av det just nu.. 
Tänk om det hade vart så att man fick en stöt varje gång man tog i en godis, eller ens tänkte tanken på det! Då hinner man inte ens stoppa in den i munnen. Men antaligen skulle det väl vara så att man sket i stöten och stoppa in godisen i vilket fall som helst.. Något borde man väl kunna göra? Egentligen handlar det kanske om ett beslut man måste ta, att inte äta. Men då gäller det ju att man VILL ta ett sånt beslut också, annars fungerar det ju inte.. Nog pratat om godis, det är ju inte så intressant egentligen...
Jag har suttit och tittat på hus och gårdar i Skåne och Småland idag. Det är verkligen landskap som jag vill bo i. Jag gilalr alla landskap egentligen, alla har sin charm. MEN husen i skåne och den landsbyggd som finns där är oslagbar! Fast en stor hake är att priserna på husen är väldigt höga. Man kan ju få ett slott i norrland för samma pris som på ett skånskt hus på kanske 200kvm. Nu överdrev jag nog en hel del.. Men ni hajar vad jag menar..
Jag ska titta lite mer nu och drömma mig bort.. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback