6 dagar kvar till flytt

Det är nog först nu när jag ser alla flyttkartonger dag ut och dag in som jag börjar fatta att jag verkligen ska flytta här ifrån. Och paniken börjar göra sig påmind. Jag Rebecka Nilsson ska flytta 50 mil från mina föräldrar, syster flyttar ytterligare 60 mil uppåt. Långt från min hemförsamling som jag håller väldigt nära mitt hjärta. Långt från tryggheten och mina vänner. Det är inte många som är kvar här, men jag har alltid funnits här när de kommit hem och hälsat på. Jag som aldrig skulle flytta från Vargön, jag som inte vågade göra något nytt som var rädd för förändringar..
Det är verkligen blandade känslor. Jag ser fantastiskt mycket fram emot att flytta till Stockholm, fördjupa min relation med Gud, utvecklas musikaliskt och personligen. Träffa nya vänner, skapa kontakter och fördjupa relationen med vänner som redan bor där. Inget kommer bli sig likt.. Men jag är redo för en förändring.. Utan förändringar fastnar man i spår, som hjulspår, man står och slirar på ett ställe tillslut blir det så djupt att det blir jobbigare att ta sig ur det..
Det känns väldigt dystert det jag skrivit, men det är inte så farligt som det låter.. =) Jag ser otroligt mycket fram emot det som kommer hända..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback