back to work och gårkvällens läskiga incident

Jag är verkligen så trött nu.. har vart och jobbat idag, det gick finemang och jag hade en go prao elev med mig (som jag känner sen tidigare). Engelsktalande tjej som inte talar överdrivet mycket svenska (men lite), så det blev till att bättra på sin engelska idag och det gick faktiskt också bra. Hon var en stjärna jobbade väldigt bra och tog egna initiativ (hon är ju bara 12 år) oerhört imponerad. Det är bra att jobba på sjukhus kan jag meddela, man får sig ibland lite godsaker (om det nu är bra). Idag fick vi fyra tårtor till avdelningen som vi snällt skulle bli tvugna att äta upp. Tackar man nej till det? Nej utan man tackar tar emot och blir glad när andra människor visar uppskattning..
Sen jag kommit hem har jag även städat hemma, inte nog med att man ska städa på jobbet utan man måste göra det hemma också..
Igår kväll hände något läskigt (enligt mig i alla fall). Helt plötsligt slocknade ALLT i mitt vardagsrum/rum. Det visade sig vara min golvlampa som blev ur funktion, blev verkligen sjukt rädd, när jag sitter i rummet brukar jag itne ha tänkt någon annanstans heller så det var ju kolsvart! så nu lever jag utan golvlampa, det var den enda som lös upp rummet tillräckligt mycket så det är ganska så mörkt här nu.. hmm inte så bra för ögonen..
Men har fått lite julstämning nu.. vet dock inte hur mycket jag tycker om det, älskar ju december månaden med alla mysiga ljus och så men det är ju bara november...
/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback