Hemma från en sjukt blöt festival!

22.15 kom jag hem igår kväll... kunde inte stanna hela tiden eftersom jag skulle jobba 7.30-20.30 idag (med 3 timmars rast)

Onsdag:
Vi packade bilen och körde mot Frizon/Torp/Örebro. När vi var ca 3 mil från slutmålet började bilen vibrera och låta sjuuukt mycket, som en gigantisk traktor, och in glider jag på frizon låtandes som en stor traktor, alla blickar mot oss (PINSAMT) väl framme undersökte, hör och häpna, JAG undersökte den och upptäckte en stort hål stort som en femma i främmre delen av avgasröret.. JIPPI!
Jag gick på en av veckans bästa konserter! SERUM, en av församlingens pastorer och hans fru och de hade ett liveband som spelade sjukt bra. Det var grymt drag i bildatältet!

Torsdag:
Eftersom det regnade största delen av festivalen så blev deti nte jätte mycket häng på själva området utan en del på campingen, en del i Albin och Carl och deras andra vänners husvagn+förtält.. Mycket trevliga stunder..
Jag sov förövrigt i mitt schletna tält som tog in vatten, det droppade på mig när jag sov och var itne alls kul.. bilens bagage hade jag gett bort till min kära syster och hennes pojkvän..
Klockan 18 spelade mina vänner (Beyond Reflection). Dom är grymt duktiga/musikaliska, jag är dock inte överförtjust i genren hardcore.. men duktiga det hör jag verkligen att dom är..
Sen bar det av mot ladan där Blindside spelade.. Jag gillar blindside (även om det är hardcore) men jag är faktiskt lite besviken på konserten.. det var annorlunda arrangemang än vad jag var van vid av deras låtar..

Fredag:
Sämsta dagen om man ser till vädret, det ösregnade i stort sett hela dagen..
MEN! jag var på den absolut bästa konserten i ladan, Newworldson från Canada. asså det var sånt sväng! och hela ladan dansade, och då menade jag HELA, dom som satt på bänkarna (bland annat jag) reste sig och började dansa, dom var så sjukt grymma, blandning av pop och soul. trummisen hade världens solo! typ6 minuter långt.. han började trumma på massa olika saker.. och tjena det var verkligen en fest! Deras skiva måste jag skaffa mig..
Det bar vidare mot Café Sion.. mysig fika, dock inte riktigt som jag hade tänkt mig men det var trevligt =)
Sen spelade Starfield även dom från Canada i magasinet, det var också en väldigt bra konsert mer i lovsångs stuk, men dom var duktiga och sångaren hade skön röst!

Lördag:
Min sista dag på Frizon.. Gick på Elefant som spelade i magasinet.. härligt soulgäng från Götet "Jag lagar din mat, pannkakor med sylt lägger jag sexigt fram på ditt fat...." den sätter sig på hjärnan vill jag lova!
Sen blev det till att säga hejdå... mycket tråkigt men ett måste.. och iväg körde jag med min traktorbrummande bil, ensam i nästan hela 3 timmar..

Söndag:
Jag var så sjukt trött när klockan ringde imorses 6.30... Iväg bar det mot jobbet.. jobba 10 timmar.. ÖVertrött som jag var blev det en väldigt rolig sista dag på sommarjobbet.. HAHA Det är inte lätt när damerna blir asarga på en av ingen som helst anledning, vad gör man då? skrattar.. elakt kanske? men det kom kommentar efter kommentar som var hur roliga som helst.. min arbetskamrat kan intyga!

/R

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är jättesvårt att läsa din text mot den nya bakgrunden.

det är synd, för läsa vill man.

2008-08-11 @ 14:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback