Körslaget och GPS

I Fredags 15.00 körde en bil från Vargön mot Tärnsjö. Mamma, pappa, Anna, Emil och jag åkte för att sova hos släkt och vänner. När vi kommit fram till det lilla lilla samhälle blev det kvällsfika hos farföräldrarna.. jag drog vidare för att träffa Alfrida som var på kalas.. så kalasande blev det.. Träffade Hanna och Kristine som va på Reclaim. Alfrida och jag gick inte och la oss i tid eftersom vi fastnade på youtube och kollade på Björn Gustafsson.. VILKEN KILLE!! =)

Lördag, Alfrida och jag gick till farmor och farfar för att äta middag innan det bar av mot Stockholm. Pappa hade lånat en GPS av sin bror. Jag kan säga att vi hade väldigt kul åt den den. Det blev ju inte närmsta och enklaste vägen, ute på små landsvägar bar det iväg.. Vi stanna till i Solna för att träffa morbror med flicka, vi hade en riktgt trevlig stund med gott fika. Vi ställde in GPS:en mot Frihamnen. Vilket äventyr! den visade inte rätt för fem öre. Som tur va fick vi guidning via telefon och tillslut var vi framme. Dags för Körslaget! Vi träffade syster med en gång, åh så snygg hon var. Hon hittaefd pojken sinn med en gång också och dom gick iten att skilja på i första taget ;) Insläpp och vilket drag! vänersborgarna var inte många men hördes nog mest ;) HEJJA TEAM AGNES! Jag kan ju lova att jag var en stolt medborgare och stolt storasyster. Så duktiga dom var. Vi körde tillbaka juvelen (syster) till hotellet. Vi gick ut och åt lite grann innan det bar tillbaka till tärnsjö, och den där GPS:en, hade vi stängt av den så hade vi vart tillbaka tidigare och inte hade vi kört förbi den fina kvarnen som var någonstans mitt i skogen.. haha och ut på stora vägen igen.. halv 3 var det dags att sova..

Söndag morgon. Man var väl inte piggast i stan direkt men efter en skön dusch piggnade man till. Vi sa hejdå och började vår bilfärd hemåt. Vägen till Laxå fick jag köra (för en gång skull) kul var det med motorväg.. I Laxå stannade vi för en matbit. Och vilken reklam dom gjorde för Laxås kör. Vi tänkte utmana dem lite.. vi får väl se hur det går.. Körde förbi Gullspång.. där gjordes reklam för lindas kör.. Nu ska vi se till att det kommer upp en massa om att det ska röstas på Vänersborg.. Hoppas att ni gör det! Vänersborg Shala la la la Vänersborg Sha la la la la la... 
Bilfärden fortsätter... bara 7 mil kvar nu....

Off we go!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback