Tänkare - Ingen görare

Ibland undrar jag om jag någonsin kommer kunna släppa dig, ärligt. Jag vet inte hur jag ska bära mig åt. Jag förstår men samtidigt vill jag inte förstå och vill inte ge upp hoppet. Tänk om man bara kunde stänga av, eller styra vad man tyckte och kände. Vad lätt allt skulle vara då. Men nej det skulle va tråkigt också, fast som sagt lättare.
Äsch det är bara å leva, jag gräver inte ner mig längre. Vad skulle det vara för liv då? Ett sjukligt tråkigt sådant bara för att man inte fick som man ville.. Det kan man aldrig få.. Inte helt i alla fall..

Dreaming

Sitter nu och tittar ut genom mitt fönster. Vilken underbar dag det har vart! strålande sol och en blå himmel. Det känns nästan som sommar. Jag längtar dit. Fast hur komemr det bli då? Desperation? Nu går det bra. Varje dag liksom.. men hur går det med 4 månader kanske aldrig igen? usch hemska tanken..
Solen är på väg ner, jag hade tänkt ta mig en promenad idag, som jag tänkt många dagar. Har jag gjort det då? Nej. Som vanligt. Jag tänker för mycket. No action. Får väl försöka ta mig en lite promenad efter musikalövningen. Fast då är det mörkt.

Bästa låten också

En kylig kväll och en vacker natt
Dom stora och dom starka har loggat ut
I tystnaden finns en strimma ljus
ner vid en sekund är en lång minut
Vad ögon ser det är vad tanken tror
Att sträcka ut en hand är inte lätt
I dimmans land där borta där dom andra bor
Har allt en plats som verkar rätt

Du är det bästa jag har
Du ger mycket mer än du tar
Du är mitt rop och mitt svar
Du är det bästa jag har

Ditt rum är mörkt och din säng är kall
Du frågar mig om det snart blir snö
Och om jag tror att ett vattenfall
Är bara massa vatten som längtar till en sjö

Hur blir det sen när det finns någon annan
Någon som betyder mer än jag
Hur känns det då när man blir nummer två?


Älskar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback