Några dagar tidigare än beräknat

Ja, det har snart gått en vecka sedan pappa hämtade mig på stationen i Örebro. Det blev en snabbare hemfärd än beräknat. Har haft något konstigt virus/infektion över en vecka, idag är första hela feberfriadagen på9 dagar! Så efter ett läkarbesök och en penicillinkur uthämtad slängdes packningen (för hela sommaren) ihop på 20 minuter och ytterligare 10 minuter senare satt jag på tunnelbanan för att ta tåget till Örebro där jag som sagt blev hämtad av min enormt fina far. Vad har jag gjort dessa dagar? Typ ingenting är mitt svar.. Men så är det..
Familjen är ute och firar studenter medan jag är hemma och passar hundarna. Syster och svåger har skaffat sig en liten valp och jag tror inte att Bea är så förtjust i det för hon blir jagad i stort sett hela tiden, in och ut ur vardagsrummet. Små valpar vill ju gärna leka! Det är nästan som att ha en bäbis i huset..

Satt vid pianot och spelade för en liten stund sen och jag tror jag ska gå tillbaka och klinka lite till.. frihet..
Jag märker att jag saknar det hemma i Stockholm..
Får passa på när jag är hos föräldrarna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback