Vad skulle man göra utan facebook?

Dagens pluggplanering är gjord, har skrivit upp de saker jag måste fått gjort idag. Det är inte så mycket. Det känns skönare att göra lite varje dag. Jag har inte riktigt ro i kroppen att sitta timmar varje dag och skriva, det funkar liksom inte. Så med det sagt ska jag snart sätta igång. Men först några bilder..
- Kvällssol på en klippa vid vänern -
- Istället för wordfeud -
Satt och funderade förut på om man skulle ta bort sig från facebook. Vad tjänar det till att ha det, egentligen? Vilken befrielse det skulle vara. Eller kanske man skulle ta bort det från iPhonen först.. Jag kanske skulle satsa enbart på bloggen och twitter? Facebookvärlden är lite trist, man vet allt om alla innan man ens har träffat dom. "Så du var på skansen igår? va det trevligt? Jag såg det på facebook" "Så du har har hittat en partner - jag såg det på facebook". Är det inte någon mer som är lite less på att höra det? Men jag antar att jag får skylla mig lite själv pga av informationen som delas.. Med vad tjänar det till att ha det? Någon som har ett bra svar?

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej Rebecka. Intressant fundering tycker jag. :-) Jag läste marknadsföring i våras och vi pratade mycket om facebook och liknande. Alla sociala medier blir nog viktigare och viktigare om man ska se det som ett kontaktnätverk. Att det blir som en reklamsida för en själv, vilket kan vara till nytta för vissa arbeten och sånt. Så på sätt tjänar det ett syfte. Men jag håller med om att man vet allt om alla och står det inte på facebook så finns det inte liksom. Och det är ju tröttsamt om något!! Ibland undrar jag hur man gjorde förr, när vi var små typ. Kommer du ihåg när man modem och fick koppla upp sig? ;-) Snacka om utveckling. kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback