Resultatet

De senaste två veckorna har jag tillbringat den mesta tiden i garaget eller i köket. Jag vet, jag har redan sagt det tidigare. Slipning och målning (och saftning, bakning och göra marmelad) har vart min dagssyssla. Nu ger det resultat! Bordet har jag redan lagt ut ett kort på, finns lite längre ner på sidan. Nu är första stolen färdig! Vilken tid det tar att måla en enda stol. Nu måste jag planera upp tiden så jag hinner göra klart de andra innan jag åker, jag tror att det ska gå. 
Så blev resultatet

Penseldrag syns och det lyser fortfarande igenom lite. Men tillsammans med bordet och dess lantliga charm tycker jag att det funkar rätt bra. Men om jag skulle tröttna på det så kan man ju alltid ta bort sitsen och måla ännu en gång.

Det känns att jag åker hem snart. Det är nästan som att jag går och väntar på det och inte har helt ro i kroppen. På så vis ska det bli skönt att komma tillbaka och starta upp livet där igen och inte bo i en resväska som jag gjort den senaste veckan när 2,5 månad har packats ned. Samtidigt är det jobbigt att lämna småstadslivet med dess lugn och nära till sjö skog och tjärn. Men också lämna mina fina vänner som jag vuxit upp med eller som har funnits med under en längre period av mitt liv. Det låter kanske lite vemodigt, men det är bara mitt sätt att säga att jag kommer sakna mina vänner som finns här och som funnits i närheten dennsa sommar. Tur är väl att det finns teleofon och tåg, det gäller bara att utnyttja det också. Om ett par dagar är jag tillbaka i storstan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback