o lord, you are beautiful

Vilken...
...Helg
...Glädje
...Frid
...Närvaro
...Gemenskap
...Uppmuntran
...Värme
Det har vart en helt fantastiskt fin helg. Jag är helt slut och däckade i soffan framför en film och tände en del levande ljus. jag känner mig så berörd och uppfylld efter helgen. Gud är verkligen så god! Jag sitter och förundras över allt som hänt. Jag känner bara... frid, och det är underbart.
Det finns så mycket fina människor, jag har tillbringat en hel helg med några av dom. Människor i olika åldrar. Det var en äldre herre som var med på kvällarna på konferensen och på gudstjänsten idag. Vilken fin man! Ett föredöme, hjärtat på rätt ställe. Han satt ensam pensionär bland ungdomar i kyrksalen där lovsången skrålade på hög volym genom högtalarna. Det var fart och fläkt kan man säga, där satt han och lovsjöng från sitt hjärta. Det satte spår och berörde mig! Det är fantastiskt och helt underbart att se människor över huvudtaget vända sina hjärtan till Gud. Men när äldre och unga står tillsammans och lovsjunger Gud, då väcker något mer speciellt i mitt inre. Det handlar inte om på vilket sätt man uttrycker sig eller till vilken "stil" det är på musiken, utan att man tillsammans gör det.
tack för en galet fin helg
Vi har EN Gud och fader

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad gött Rebecka!! Ja det är verkligen något speciellt och fantastiskt! Jag fällde en tår när jag läste, otroligt häftigt!

Blessings!

Postat av: Chril

Amen =)

2010-12-16 @ 13:09:59
Postat av: SofiaE

hejsan, vilket fin blogg du har!

allt bra? :)

2010-12-16 @ 13:24:27
URL: http://sofiaerikksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback