Back in the big city!

Ja då har man landat i Stockholm igen. Det är skönt att vara tillbaka även om jag gärna hade velat stanna några dagar till hemma i vargön. Men att bo i en resväska är ingen hit och jag saknar mina vänner här nu också, saknar ju mina vänner i småstaden också, ja det är inte lätt..
Det var härligt med buss och tåg, man får se landskapet och alla ur tjusiga hus!! Och idag har solen strålat heela dagen. Jag hade 1½ timmes väntetid i Karlstad mellan buss och tåg bytet. Jag gick och köpte mig en kaffe, satt i solen och bara njöt. Jag fick ett förtroende av en norrman också! Han blev väl också sugen på kaffe när jag kom med mitt. För han frågade om jag skulle sitta kvar en liten stund till, och det skulle jag ju. Så han frågade mig om jag kunde passa hans baskagge så han kunde gå och köpa sig kaffe. Ser jag så pålitlig ut? haha.. Jag tycker det är grymt att kunna fråga något sånt. det är väl jag som inte har förtroende för människor man inte känner?? =S
Packningen är uppackad, magen har fyllts med mat och nu funderar jag på att lägga mig i badet. Men risken finns att jag somnar då, är så grymt trött. Det vore inte så trevligt att somna i badkaret, men det vore skönt med varmt vatten och levande ljus! Kanske lägger mig på sängen och läser lite istället..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback