Min första disputationsmiddag!

Nu är jag verkligen så galet trött att det ärsvårt för mig att hålla uppe ögonen.. Men måste skriva efter den här helt fantastiska och smått kaotiska eftermiddag/kväll.
Syster pappa och jag har ikväll sjungt på en Disputationsmiddag (festligheter till doktorandsexamen kanske man kan säga). När vi först kom till festvångingen på folkets hus i vänersborg så fanns inget ljud och ljudteknikern som skulle vart med hade åkt på semester.. GREAT! vad gör man? först tar man några djupa andetag, övar igenom låtarna och kör i panik mot kyrkan och hämtar ljud och sätter upp det på folkets hus.. 1 timme innan det drog igång börjae vi sätta upp ljudet.. och 30 minuter snare hade vi satt ljudet. Det gick med andra ord galant! Maten uner kvällen var fantastisk god! Alla mer eller mindre formella tal som hölls av handledare, opponent, arbetskamrater, chefer, familj, vänner m.m. var inte aalls så tråkiga som jag trodde de skulle vara. Nej tvärtom! Det var riktigt kul och man fick lära känna den nyblivna doktoranden mer än vad man kände henne tidigare. Och hon är en fantastisk person! Våra sånginsatser blev mycket uppskattade, trots att mina ben skakade som bare den på första låten och att jag knappt kom ihåg vad jag sjöng eller hur jag sjöng så hade det tydligen gått bra.. sen gick det bättreoch bättre. Och jag är vansinnigt tacksam över att fått delta i denna festlighet! Är riktigt stolt över det arbete som lagts ner på denna forskning.. vilken uthållighet! Tack för en riktigt fin kväll!
/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback