Home

Jag är tillbaka i Vargön över helgen. I veckan träffades alla lärcentrum för uppstart på Nyhemsgården och jag kom på den smarta idén att åka till Vargön eftersom det inte alls är så långt ifrån. Det är bäst att passa på när man inte vet hur långt det är till nästa gång. Vi hade en riktigt bra uppstart med skolan och man känner hur förväntansfulla alla är.

Idag tillbringade jag och pojken min förmiddagen på Erikshjälpen. Jag måste ju säga det att jag verkligen tycker om att fynda! Kökslampa behövdes införskaffas och hittade en till riktigt bra pris (just nu är det rätt mörkt i lägenheten då det bara finns diskbänks ljus, en lampa i vardagsrummet och en på toaletten. Det är rätt mörkt på 79kvm!) Hittade en stor kastrull som blir bra när man gör saft, marmelad eller storkok! Jag vill inte riktigt veta vad sånt kostar i nypris... SEN hittade jag en sak jag letat efter hela sommaren. En snygg ram! En redigt stor också. Så när virke är köpt ska det pysslas och målas. och reslutat kommer ses någon gång längre fram. Men det bjuds på en förhandsvisning av ramen i sig
Nu ska det återgås till att göra klart saften som står i silen. När man är hemma så kan man passa på att ta vara på föräldrarnas bär. Det blir verkligen inte mycket, men ett litet provsmak på fläderbärssaft. Spänning!

Kommentarer
Postat av: Sara

Längtar till jag får komma och hälsa på i läggan och dricka saft!! :) I för sej föredrar jag kaffe men...

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback