Sakta den smältande snön

Då va det dags för nästa resa. Imorgon bär det av till Örebro och lektionsdagar tillsammans med de andra lärcentren. Kan inte påstå att jag är super sugen på att åka iväg när jag precis kommit hem. Men oftast blir det bra när man väl kommer fram, och fördelen är att jag kan använda timmarna på tåget till läsning av studier.

Jag tycker verkligen om att gå på gatorna som börjar bli helt fria från snö och is. Det gläder mig när solen skiner och snön sakta, men ändå ganska raskt smälter undan. Som jag skrev sist är jag väldigt sugen på våren nu. När det knoppas och blir grönare och man kan lägga av sig den tjocka vinterjackan.

Såg The King's Speech ikväll, väldgt spontant. Den nådde upp till mina rätt så höga förväntningar. Vilken story! Fantastiskt fascinerande och intressant. Det talade väldigt starkt till mig om att när man släpper rädslan, tar ett steg utöver sin rädsla, då går det faktiskt. Man växer genom det och övervinner mer och mer. Tänk vad mycket rädslan ställer till med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback