Cellerna arbetar

Ibland funderar jag vad jag gett mig in på egentligen, med utbildning och åtaganden. Samtidigt vet jag varför och att det är helt rätt. Men det undgår inte ibland att tanken slår mig. Och ibland är det nog viktigt att tänka över det också, så man VERKLIGEN vet vad man sysslar med och varför. Att kunna sätta ord på det så andra förstår varför men kanske framför allt jag.

Om man inte reflekterar över saker, hur ska man då lära känna sig själv?
Om man inte försöker utmana sig, hur ska man då kunna växa?
Om man inte prövar vingarna, hur vet man då om dom bär?

Jag vet själv hur viktigt det är och har vart för mig. Annars hade jag aldrig ens vågat börja på utbildning, flytta till Stockholm, stå på en scen och sjunga, drömma om att leda andra, inte ens våga ta första steget och säga: Hej.
Lite grubbleri och tänkteuttömning så här på kvällskvisten.

"Allt förmår jag i Honom som ger mig kraft" - Fil 4:13

Kommentarer
Postat av: Sara

Thanks Reb! Skönt att det är andra som också brottas med det där.. och tack för bibelordet.

ses imorn!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback