Have faith

Under den senaste månaden har jag burit med mig en viss bibelvers och jag tänkte dela med mig lite av min fascination som väcktes, som ett uppvaknande för mig.
I Matt 17:20 "Om ni har tro, bara som ett senapskorn, skall ni säga till detta berg: Flytta dig dit bort, och det kommer att flytta sig. Ingenting skall vara omöjligt för er". Jag har som sagt tänk på det där.. Senapskornet ska vara det minsta av alla korn som finns. Och jag tycker det låter som det krävs ganska lite tro för att ett helt BERG ska flytta på sig. Hallå, ETT BERG! Ett berg är sjukt stort. Och det kravs inte mycket tro for att kunna flytta det. Tank vad mycket man kan gora i Guds namn med storre tro an den man har nu. WOW, med tro stort som ett senapskorn kan man flytta berg. Gud, jag skulle verkligen vilja ha mer av tro i mitt liv. 

Som jag sa fascineras jag verkligen over dessa ord, och manga andra bibelord. Jesus talade mycket om att ha tro, varfor, kanske for att det ar viktigt, och nagot som man ska strava efter mer. Det inspirerade mig otroligt mycket, hoppas innerligt att det kan inspirera och peppa er som laser..  

(Fick problem med mitt tagentbord darfor inga prickar over vissa bokstaver)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback