Konferens

Ända sedan städdagen vi hade i kyrkan i lördags, då det städades och rengjordes i varenda litet skrymsle, så har min förväntan vuxit. En förväntan och längtan efter att få se ännu mer av Guds rike och hans storhet. Idag började New Wine ledarkonferens, och vilken start! Kyrkan var nästintill fullsatt med ledare från hela sverige och även finland. Pang på med en gång, det kändes i luften att människor kom dit med en förväntan, inte bara jag.
Av det jag hört idag, och då är det bara en halv dag av 3 dagar, så har så mycket stigit. I tro, ännu mer förväntan, ännu mer längtan, en starkare enhet osv. Wow, vart kommer detta sluta?
Kvällen avslutades i S:t Clara kyrka. En kyrka med gigantisk akustik, otroligt vacker också. Vi i lovsångsteamet spred ut oss i lokalen, på estraden, i mittgången och på läktaren. Det va gitarr, piano, sopransax och orgel, tillsammans med en lovsjungande församling. Kan man annat än att le och bli varm, jag får gåshud.
And, there is more to come!
The Lord overcomes everything!

Kommentarer
Postat av: Erik

Magisk kväll utan magi, bara ren övernaturlig kraft från Gud. Nu kan man somna med ett leende på läpparna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback