Indescribable

Hösten går i rasande fart, det är nästan mitten av oktober. Jag har min första lediga helg på denna termin, det är riktigt skönt faktiskt. Men jag har sovit på tok för länge dessa två dagar. Dessa dagar går åt till plugg, skriva uppgifter och läsa. Men det går i en låångsam takt, vilket är skönt. När man är ledig behöver det väl inte gå i rasande fart? Jag är sugen på att åka till söder och ta en promenad, kanske kommer iväg om en stund.
För en vecka sen åkte vi till London, eller imorgon är det en vecka sen. Två riktigt fina dagar tillsammans med underbara vänner.  Två dagar som fylldes av kaffe, avkoppling och fotografering i parker, buckingham palace, fascination av människor, överlåtenhet, tillbedjan, gemenskap, kärlek, närvaro, inspiration.. jag skulle kunna hålla på ett bra tag till. Vi hade helt enkelt två riktigt bra dagar. Väldigt lite sömn, men det var det värt. Och det va första gången som jag tillbringade en natt och försökte sova på ett flygplats golv. Stenhårt och iskallt..
När jag nu sitter och tittar ut genom mitt fönster förundras jag över alla vackra färger. Vilken underbar natur, tänk att man får uppleva sånt, att man får SE sånt. Då väcks en annan tanke, hur underbar och stor är inte Gud om jag tycker att naturen är så vacker. Naturen som Gud har skapat, alla färger han skapat, årstiderna. Det är helt sjukt egentligen att allt fungerar som det gör. Tänk hur kroppen är uppbyggd.. Den är inte direkt bara ihopslängd, jag kan inte jättemycket om hur kroppen fungerar, jag kan inte riktigt sätta mig in i och förstå hur allt hänger ihop. Men jag förstår och vet en del, och det räcker för att jag ska förstå att det är något stort bakom kroppen och skapelsen. Jag bara fascineras av Guds storhet..
Jag gillar denna serie av Loui Giglio... 5 korta delar.. Indescribable 1-5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback