Skidläger i Kittelfjäll

"Det är dags för fredagsmys, om det så är det sista jag gör"
Stråfen som ungdomarna sjöng på innan vi satte oss i bussen för att åka hem till Stockholm från Kittelfjäll hade kunnat bli läskigt sann.
Vi åkte i sista bussen, buss 7, och den var redan 1 timme för sen innan vi packade in all packning och åkte hemåt. Men vi hann nog inte åka mer än 20 minuter förrän något känns fel och fort går det för plötsligt blir allt vitt och vi hänger på snedden. Bussen har åkt av vägen. Vilken änglavakt vi hade, ingen blev skadad. Man blir plötsligt mer medveten om att det kan gå så fort, vad livet är dyrbart. Jag är så grymt tacksam till Gud att han beskyddade oss, för det hade kunnat gå riktigt illa. 5 timmar senare än först beräknade avgångstid bar det sen iväg..
I övrigt har det varit en fantastisk vecka i Kittelfjäll. Jag är heelt slut men det har samtidigt gett mig nya krafter på andra håll i livet. Mina tjejer som jag haft i gruppen är helt fantastiska, tycker det är grymt när man som ledare får kunskap, inspiration och peppning genom det dom säger och gör. Grabbarna som åkte med från vår församling är också fantastiska, så fina!
Tjejerna gjorde mig väldigt rörd. När vi stod och väntade på att bussen skulle komma igår omringade de mig och sjöng "du vet väl om att du är värdefull" och räckte fram var sin chokladpeng. Det var inte långt till tårarna då..
För mig blev det ingen skidåkning, men jag försökte njuta av den sol som fanns, naturen, den friska luften och lugnet när alla andra var i backen.  Jag kom fram till att om man vill njuta av Guds skapelse så är det till norrland, kusten eller ut i skogen man ska. Där det är oförstört med arrangerade rabatter, hus, fabriker osv. Naturen är oerhört vacker!
Jag har allt längtat hem en hel del också, veckan har som sagt varit underbar. Men det har också vart en tuff och jobbig vecka, så nu är det vila som gäller denna dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback