Helg

Lördagen började lugnt med frukost och städning av lägenheten, och lite ordning och reda. Jag hade värsta sommarkänslan igår, solen sken och marken var torr och fåglarna kvittrade. Ena fönstret fick stå öppet hela dagen, ljuvligt. Och vad händer idag? Jo det snöar så nu är vägarna snötäckta igen. Kan det inte bara ta slut så våren kan komma ordentligt?
Jaja, Andreas hämtade upp mig lite senare på eftermiddagen för att vi skulle in till stan och hitta present Till Adde G tillsammans med Vincent och Philip. Men innan han kom med bilen gick jag ner i förrådet för att lämna en resväska, något va väldigt konstigt. Det stod saker på golvet i en enda röra. Till min fasa upptäcker jag att mitt och Emelies förråd är uppbrutet och 4-5 stycken till. Det blir att gå till vaktmästaren med en gång imorrn när han är på plats!
Kvällen tillbringades i alla fall på kalas hemma hos Nompa och Adde G. Sjukt fin kväll i goda vänners sällskap med god mat. Sen gick jag av vid kollektivet och tog en långpromenad med Emanuel. Vi räknade ut idag att det nog blev en mil. Från deras bostad ut till djurgården och gröna lund, tillbaka till där dom bor och en liten runda till. Riktigt nice väder och mycket fint samtal. Sånna där samtal som man önskar att man hade oftare, som är lite djupare och sjukt värda. Tack min vän det var guld värt!
Sen togs det en kopp the uppe hos grabbarna.
Idag var det bandyfinal, och till killarnas glädje vann Hammarby! Lite besvikelse över att Bollnäs inte vann, va ganska otippat att dom skulle hamna i final tycker jag. Men Hammarby är väl värda det, så många gånger som dom vart i final liksom.. =)
Nej nu blir det till att göra lite annat..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback